Czy twoja strona www działa dobrze na urządzeniach mobilnych?

Google rozpoczął wysyłkę maili do właścicieli witryn internetowych, w których informuje o utrudnieniach w ich oglądaniu na urządzeniach mobilnych. Jeśli Twoja witryna została dodana do Google WebmasterTools (Narzędzia dla Webmasterów), to być może, że otrzymałeś już taki mail:

wiadomosc z google webmastertools

Dlaczego Google zwraca uwagę na czytelność strony www na urządzeniach mobilnych?

Internauci dość często przeglądają strony internetowe korzystając z urządzeń mobilnych. Na niektórych stronach www wzrost ruchu z urządzeń mobilnych w porównaniu z 2013 rokiem to raptem kilka procent na innych kilkanaście a nawet kilkadziesiąt.

Sprawdzisz to w Google Analytics w zakładce Odbiorcy -> Ruch mobilny -> Ogółem. Aby porównać okres do okresu należy w górym prawym rogu wybrać daty, które chcesz porównać (wybierz najlepiej „Porównaj z niestandardowe”).

ustalenie daty w google analytics

Z tego powodu Google zaczęło troszczyć się o jakość stron internetowych i ich odbiór na urządzeniach mobilnych. W lutym 2015 pojawił się post na blogu Webmaster Central Blog, w którym ogłoszono, że od 21 kwietania 2015 dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych będzie miało wpływ na jego ranking w Google – jeśli internauta korzysta z urządzenia mobilnego.

Google udostępniło szereg narzędzi, które pomogają stwierdzić, czy strona jest dostosowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Znajdziesz je w przewodniku dla webmasterów witryn mobilnych. Tu pamiętaj, że strona przyjazna to zarówno strona wykonana w technologii responsywnej (Responsive Web Design) lub mobilnej.

Co musisz zrobić?

1. Sprawdź, czy Twoja witryna jest dodana do Narzędzii dla Webmasterów. Na przyszłość będziesz otrzymywać także inne ważne powiadomienia od Google.

2. Sprawdź, na jaki adres mailowy przychodzą wiadomości z Narzędzii dla Webmasterów

3. Sprawdź, czy otrzymałeś mail od Google nt. Twojej witryny. Tytuł takiego maila brzmi „Napraw problemy z obsługą witryny http://www.Twojawitryna.pl/ na urządzeniach mobilnych”. Jeśli tak, to bezpośrednio z tego maila możesz przejść na stronę, która pozwoli sprawdzić błędy.

4. Jeśli nie otrzymałeś takiego maila, to wykorzystaj tester Google.

5. Popraw błędy, lub przygotuj całkiem nową wersję mobilną swojej strony (może to się okazać prostsze niż myślisz, szczególnie, jeśli pracujesz na WordPressie). Jeśli nie wiesz, jak to zrobić samdzielnie zgoś się do swego webmastera albo … do nas 🙂