Prezentacje w Prezi ? dodatkowe narzędzie dla marketerów

Zadaniem marketera jest nie tylko przygotowywanie i realizowanie działań marketingowych, ale również prezentowanie ich wyników. Od kilku lat dość głośno jest o Prezi, czyli ciekawym narzędziu do prezentacji.

Właśnie w tym programie przygotowujemy dla naszego klienta kwartalne podsumowanie działań. Prezi może łatwo przyprawić o zawrót głowy. Szczególnie osoby, które przez kilka godzin widzą na ekranie „jeżdżące” elementy podczas przygotowania prezentacji. Oto kilka naszych doświadczeń i porad.

Dlaczego prezentacje w Prezi?

Prezi jest narzędziem dającym ciekawy efekt wizualny i łatwym w obsłudze, choć na poznanie jego wszystkich możliwości trzeba poświęcić trochę czasu.

Zalety Prezi

1. Od strony sposobu prezentacji

  • doskonale pozwala prowadzić odbiorcę ?za rękę?, w sposób ciągły prezentując kolejne informacje
  • angażuje publiczność ? dobrze zrobiona prezentacja skłania odbiorcę do aktywności, typu kliknięcie i uruchomienie filmu
  • jest możliwość ?podkreślania? ważnych informacji i zdjęć, poprzez ?inteligentne? zbliżanie i oddalanie się od poszczególnych treści

2. Od strony wizualnej

  • daje możliwość zaimportowania wcześniej przygotowanej prezentacji Power Point i dokonania wszelkich zmian w tekście oraz zmian graficznych, tak by dostosować ją do stylu Prezi.
  • prezentację można wzbogacać zdjęciami, filmami oraz muzyką
  • dostępne są ciekawe szablony prezentacji, fonty oraz elementy graficzne

3. Od strony technicznej

  • działa w chmurze, więc poprawki, a także nowe pomysły mogą być wprowadzane z każdego miejsca, przez każdą osobę ? max. przez 10 osób równocześnie
  • istnieje możliwość zapisu gotowej prezentacji w formie pdf (UWAGA! tylko z poziomu panelu administracyjnego)
  • można wygenerować link, by udostępniać prezentację innym osobom
  • prezentację można ściągnąć bezpośrednio na komputer i odtwarzać ją nawet w sytuacji, kiedy nie ma dostępu do internetu. Wystarczy ściągnąć aplikację – dostępna jest dla systemu Windows i Mac.
  • prezentację można zapisać na urządzeniu przenośnym, typu pen drive i uruchamiać ją na dowolnym komputerze. Trzeba jednak pamiętać o tym, by ściągając prezentację na komputer poprzez wybranie opcji ?Download as portable prezi?. Na pen drive trzeba przenieść cały zipowany plik i go tam rozpakować. Inaczej nie zadziała.
  • jest możliwość oglądania prezentacji na urządzaniach mobilnych. Dostępna jest aplikacja na iPhone i iPad, a także tak długo oczekiwana aplikacja na Androida!
  • statystki ? dowiesz się ile osób obejrzało prezentację. Nie ma jednak czasu oglądania i ilości obejrzanych „slajdów”.

Feedback, jaki dostajemy od klientów, jest pozytywny. Prezentacje w Prezi budzą zainteresowanie. Odbiorcy, przyzwyczajeni do programu Power Point, ?rozbudzają się?, kiedy na ekranie widzą informacje przedstawione w innej formie.

Jednak chcąc przygotować ciekawą prezentację trzeba wcześniej ją dobrze przemyśleć. Bo o ile dodawanie informacji nie jest trudne, o tyle łątwo zgubić właściwą ścieżkę (kolejność) wyświetlania informacji. Tu trzeba ciągle trzymać rękę na pulsie.

Przygotowywanie prezentacji w Prezi ? o czym należy pamiętać

Krok pierwszy – zapoznaj się z typami licencji. Klientom biznesowym, którzy chcą mieć m.in. kontrolę nad dostępem do swoich prezentacji, polecamy wersję Enjoy, która kosztuje 4,92 usd miesięcznie lub 59 usd rocznie.

Prace nad prezentacją należy zacząć od stworzenia struktury, czyli ścieżki, która będzie prowadziła odbiorców przez prezentację oraz hierarchii informacji. Przy wykorzystaniu opcji zbliżania i oddalania informacji jasno można wskazać odbiorcom, które dane są ważne, ważniejsze i najważniejsze.

Ustal więc, które wiadomości są kluczowe, a które są rozwinięciem głównych myśli.

Pomocne może okazać się przygotowanie szkicu na kartce, a potem przeniesienie pomysłu do komputera.

Nasza praktyka pokazuje, że ten krok zajmuje dość dużo czasu, szczególnie przy obszernych prezentacjach.

Następnie należy przygotować szablon. Można skorzystać z gotowego szablonu dostępnego w Prezi, stworzyć swój lub kupić gotowy.

Prezi bazuje na efektach powiększania, zmniejszania elementów a także ruchu „slajdów” z różnych kierunków.

Ich ustawienie to także proces dość czasochłonny. Tu warto pamiętać, że opisane efekty nie mogą być nadużywane, gdyż wprowadza to chaos oraz może spowodować „zawrót głowy”. Przygotowując prezentację oglądasz jej „ruchy” przez kilka godzin. Uwierz mi, że w drugiej czy trzeciej godzinie zaczyna się kręcić w głowie. Dlatego nie tylko z uwagi na przyszłych odbiorców zalecane jest umiarkowanie.

Wykorzystuj zdjęcia wysokiej jakości, a także wybierz 2-3 rodzaje fontów, które będą konsekwentnie wykorzystywane w projekcie. Prezi oferuje kilka ciekawych fontów, ale kluczem do sukcesu jest także zachowanie umiaru w używaniu ich. Sprawdź, czy wybrany font ma polskie znaki!

Ważne!

Pamiętaj o zachowaniu umiaru, pod względem graficznym i tekstowym. Przeładować prezentację zbyt dużą ilością efektów wizualnych dostępnych z poziomu samego programu jest prosto. Jednak wybierz wyłącznie te efekty, które rzeczywiście przyczyniają się do lepszego przekazania informacji. Warto obejrzeć tutoriale przygotowane przez Prezi.