Universal Analytics czas instalować zamiast Google Analytics

Czy już widziałeś w panelu Google Analytics taki komunikat?

Universal Analytics informacja w panelu

Dlaczego Google wprowadza Universal Analytics?

Coraz częściej korzystamy z wielu urządzeń do przeglądania internetu – komputera, smartfonu, tabletu a nawet telewizora czy konsoli do gier. Szukamy produktu lub usługi na ekranie smartfona, a finalnego zakupu dokonujemy za pomocą komputera.

Jak w takiej sytuacji zmierzyć efektywność poszczególnych urządzeń i mediów?

Tu ma dopomóc nowy kod śledzący Google, który został nazwany Universal Analytics.

Zastępuje on kod śledzący Google Analytics, czyli ten który do tej pory umieszczaliśmy na stronach www, aby monitorować co się dzieje ze stroną www.

UWAGA! Zmienia się tylko kod, który trzeba wstawić na stronę, ale cała aplikacja, z której korzystasz do oglądania danych, jest nadal dostępna pod tym samym adresem URL. Także nie zmienia się sposób logowania.

Jak zmienić stary kod na Universal Analytics?

Aby to zrobić należy przejść przez następujące kroki:

  1. Upewnij się, czy masz uprawnienia administratora do konta Google Analytics
  2. Zaloguj się do konta Google Analytics
  3. Przeczytaj tekst na szarym tle (patrz screenshot na początku tego wpisu) i kliknij w tekście w link „Administrator”
  4. Wybierz konto i usługę, dla której chcesz aktywować nową usługę Google

przejscie do universal analytics krok 2

  1. Dalej postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie. Gdy wygenerowany zostanie kod śledzenia Universal Analytics wklej go w <head> strony. Jeśli Twoja strona jest na WordPressie, to pewnie masz wtyczkę, w którą wygodnie wkleja się kod bez konieczności prac na serwerze.

 

Jeśli nowego kodu nie wkleisz na www, to przesyłanie danych do Google Analytics będzie odbywało się metodą niezgodną z UA.

Obecnie Google na swojej stronie www pisze, że przejście na Universal Analytics znajduje się w fazie trzeciej, czyli „zakończenie testów beta platformy Universal Analytics”.

Na etapie 4. „Universal Analytics standardem operacyjnym Google Analytics” część funkcji ze starego kodu śledzącego zostanie wycofana, ale  gromadzenie danych za pomocą funkcji wycofanych z użycia będzie kontynuowane przez co najmniej 2 lata.